O mnie, CarTests.pl, przyszłości, reklamach i kontynuacji Top Gear

O mnie, CarTests.pl, przyszłości, reklamach i kontynuacji Top Gear

19
Nie da się ukryć, że od kiedy BBC ogłosiło brak kontynuacji współpracy z Clarksonem przy Top Gear, negatywnie odbija się to naszej stronie i powoduje jej powolne wymarcie. Tym „newsem” chciałbym z Wami rozpocząć dialog o przyszłości.

Nie sądzę, by każdy czy nawet większość użytkowników wiedziała jak działa TopGear.net.pl i jaki jest jej cel. Jestem świadom, że większość wchodzi tu tylko gdy „leci Top Gear” i aby pobrać napisy, jednakże ja zawsze starałem się zbudować społeczność fanów Top Gear i ogólnie pojętej motoryzacji w jednym, skromnym miejscu. Dla mnie w pewnym sensie ta strona jest czymś więcej, gdyż buduję ją w pojedynkę już 8 lat, a Wy, użytkownicy jesteście dla pewnego rodzaju rodziną.

Z tego też powodu aż serce mi się kraje, gdy widzę jak serwis powoli umiera, a to co tyle czasu budowałem po prostu zniknie. Chciałbym z Wami porozmawiać na temat przyszłości, bo naprawdę nie chciałbym się z Wami rozstawać. Niejednokrotnie wspieraliście mnie w trudniejszych chwilach jak i sam serwis. Liczę, że i ten problem jakoś zwalczymy.

CarTests.pl

Jak zapewne zauważyliście (nie da się tego nie zauważyć) staram się Was w pewnym sensie przekierowywać na inną stronę. Jest to portal z aktualnościami motoryzacyjnymi i testami samochodów o nazwie CarTests.pl, który jest oficjalną i zarejestrowaną redakcją motoryzacyjną. Niestety z powodu praw autorskich nie mogę Was tam poinformować, że to nadal my, tylko pod inną nazwą, lecz tak, to nadal my.

Chciałbym aby ta redakcja była moją przyszłością i głównym źródłem dochodu, a nie jestem w stanie tego dokonać przy tak niskiej oglądalności. Gdy dodawałem newsy motoryzacyjne oraz pierwsze testy tutaj, a nie pod innym adresem, były one znacznie chętniej czytane i komentowane. Jestem świadom, że marka robi swoje i gdy news o Aston Martinie był dodany na serwis, który ma w nazwie „Top Gear” był chętniej czytany niż w innym, którego się nie zna.

Zachęcam Was do odwiedzania i odwracania się z powodu innej nazwy. Wasze wsparcie poprzez czytanie artykułów, komentowanie i zgłaszanie propozycji zmian jest dla mnie bezcenne.

Pomysły na przyszłość

Oprócz gorącego zachęcania Was do wchodzenia na wspomniany CarTests.pl, urodziło mi w głowie wiele pomysłów na utrzymywanie z Wami kontaktu, o których chciałbym porozmawiać pod tym tekstem w komentarzach. Będę starał się odpisać na każdy Wasz post i mail, więc zachęcam do dzielenia się własnymi opiniami.

Własny magazyn - miesięcznik

Głównym pomysłem, który bardzo chciałbym zrealizować i mam nadzieję, że dzięki Wam się to uda jest otwarcie magazynu motoryzacyjnego specjalnie dla fanów Top Gear od fanów Top Gear z nutką brytyjskiego humoru, który osobiście uwielbiam. Oczywiście nie mam tutaj na myśli zrobienia totalnej podróbki oficjalnego magazynu, lecz coś co było by po prostu „nasze” i chcielibyście czytać, a nawet moglibyście być współautorami.

Chciałbym się dowiedzieć jakie jest wasze zdanie, a także co byście chcieli w takim magazynie. Jako, że pracuję od 3 lat nad CarTests.pl udało mi się przez ten czas nawiązać współpracę z wieloma polskimi przedstawicielami marek samochodowych w zakresie testów, więc autorskie materiały w tym zakresie na pewno by się pojawiały i były nieodłącznym elementem. Częściowo pewnie by się pokrywały z portalem, lecz starłbym się robić teksty wyłącznie do magazynu. Niestety na ten moment nie uda się zrobić materiałów jak chłopaki z UK typu wyścig Bugatti Veyron vs Odrzutowiec, lecz z biegiem czasu liczę, że udało by się tworzyć coraz ciekawsze testy, wyprawy czy porównania. Sceptycznie nastawione osoby do budowania czegoś od podstaw bez pomocy wielkich firm pragnę poinformować, że już teraz udało mi się zorganizować test m.in. Audi RS6 Avant, Mercedesa G500 czy Subaru WRX STi, a z waszym wsparciem i posiadaniem stałych czytelników firmy chętniej będą użyczać coraz ciekawsze auta.

Innym podejściem do tworzenia materiałów jest pełne opłacenie kosztów jego stworzenia z własnej kieszeni bez pomocy działów PR. To oznacza wynajęcie samochodu, opłacenia kosztów paliwa i wszystkich innych, ubezpieczenia i kaucji. Od razu mówię, że nie stać mnie by zainwestować takie kwoty samemu, lecz jeśli byście tego chcieli, możemy zorganizować crowdfunding, czyli finansowanie społecznościowe. To pozostawiam do Waszej opinii i oddaję w Wasze ręce.

Tak jak napisałem w nagłówku tej sekcji, chciałbym aby taki magazyn był wydawany co miesiąc, zawsze w ten sam dzień (np. pierwsza środa miesiąca). To by dawało około cztery tygodnie na przygotowanie nowych materiałów – testów, relacji z imprez, porad, najciekawszych newsów miesiąca i innych sekcji, które byśmy ustalili. Zachęcam Was do pisania swoich pomysłów. Ja mam w głowie już kilka pomysłów, lecz to wasza opinia jest ważniejsza.

Na ten moment wątpię by udało się nawiązać współpracę z jakimś wydawcą by taki magazyn można było kupić np. w Empiku. Sądzę, że tak mogłaby wyglądać ewentualna przyszłość, a na początek można byłoby przeczytać pismo w wersji elektronicznej na komputerze, dodać do serwisu iTunes czy Google Play Books, by przeczytać na telefonie komórkowym bądź tablecie. Jeśli byliby chętni, nie widzę przeszkód by wprowadzić wersję, którą łatwo by można wydrukować w domu i złożyć samemu w całość.

Ostatnią sprawą jest oczywiście cena takiego magazynu. Wiadomo każdy lubi rzeczy „za darmochę”, cytując pewną reklamę telewizyjną, lecz tak się po prostu nie da bez sponsora i reklamodawców. Ten magazyn musiałby być płatny, lecz im więcej osób by go czytało i jeśli w środku pojawiłyby się okazjonalne reklamy, tym niższa cena mogła by być, w przeciwieństwie do TopGear Polska. Tu najbardziej czekam na Wasze zdanie w komentarzach. Moją otwartą propozycją jest kwota 5 zł za jeden numer zakładając, że będzie on posiadał z 50-70 stron i przyzwoitą ilość materiałów. Nie liczę nawet by wszyscy nagle kupli pismo i na moim koncie było o milion złotych więcej, lecz porównując z innymi gazetami wydaje mi się to rozsądna kwota.

Nowy Top Gear = nowa strona

Jak zapewne wiecie, Jeremy, Richard i James nie planują powrotu do Top Gear i chcą stworzyć własny program motoryzacyjny. Nieoficjalnie mówi się, że będzie się nazywał House of Cars i będzie emitowany za pośrednictwem serwisu Netflix. To chyba oczywiste, że gdy tylko oficjalnie zostanie ogłoszony program, ruszę ze stworzeniem polskiego fanpage programu na podobnych zasadach jak działa TopGear.net.pl.

Przez ponad 8 lat działania zgromadziło się nas tutaj aż 81 tysięcy fanów programu. Mimo tak długiego stażu i ogromnej ilości osób, BBC nigdy nie chciało byśmy byli oficjalnym polskim fanpage programu i nie otrzymuje z nami żadnego kontaktu. Miałem okazję poznać główną osobę odpowiadającą za Top Gear w BBC Polska/BBC Brit i ta nie miała pojęcia z kim rozmawia, co chyba bardzo dobrze pokazuje jaki stosunek ma polskie przedstawicielstwo giganta z UK.

Budując miejsce dla fanów nowego programu nie chciałbym, by tak to wyglądało i od razu będę próbował być w kontakcie z twórcami i producentami. Chciałbym aby nasza nowa strona od razu była oficjalnym miejscem każdego fana „Wielkiej Trójki” i nowego show.

Znakiem rozpoznawczym serwisu jest jego końcówka „net.pl” i chcę przy niej zostać przy tworzeniu nowej strony.

TopGearOnline.pl - TopGear.net.pl w innym wydaniu

Od pewnego czasu wszelkie linki na facebooku udostępniam do innej strony z powodu problemów z serwerem. Nazywa się ona TopGearOnline.pl i jest to całkowicie nowa wersja TopGear.net.pl. Nie posiada ona wszystkich funkcji, które przez lata wprowadziłem tutaj, lecz ciągle wprowadzam nowe. Na ten moment jest Spis Odcinków, baza okrążeń na torze, info o prezenterach, newsy ze świata Top Gear i motoryzacji, a także specjalna podstrona Clarkson, Hammond and May Live i Verva Street Racing 2015.

Gdy powstanie nowy program prezenterów, będę starał się by TopGearOnline stało się tym czym teraz jest TopGear.net.pl, a ta strona w pewnym sensie stroną domową wszystkiego co robię.

Koszty utrzymania TopGear.net.pl

Domyślam się, że nie każdy wie ile kosztuje utrzymanie takiej strony jak nasza. Chciałbym Was poinformować ile to wynosi i w jakim stopniu samo się finansuje. Z powodu braku współpracy z Google AdSense, dochody z reklam są bardzo niskie. Próbowałem z wieloma firmami, lecz żadna polska firma nie oferuje na tyle interesujących stawek i reklam by dochody były zadowalające. Z tego powodu koszt 114 zł miesięcznie za serwer i 387,45 zł za domeny rocznie (łącznie 1755,25 zł rocznie) nie finansuje się samo. W szybkim przeliczeniu by to wszystko samo się finansowało musi zarabiać 4,80 zł dziennie, a wyliczając średnią z ostatnich 30 dni, dziennie dochód z reklam wynosi 0,60 zł.

Utrzymywanie kontaktu

Jak pisałem na samym początku, bardzo chętnie będę z wami utrzymywał jakiegoś rodzaju kontakt. Jeśli chcecie, możecie mnie śledzić na Instagramie, Snapchacie, Facebooku czy zagrać ze mną w CS: GO na Steamie. Od zawsze w internecie podpisuję się jako kendokoluszki i tak też jestem podpisany we wszystkich wspomnianych serwisach.

Zastanawiałem się nad organizowaniem co jakiś czas pewnego rodzaju spotkań użytkowników, lecz nie mam pomysłu jak miały by wyglądać. Kilka razy dostałem zapytanie w wiadomościach na facebooku czy nie będę w jakimś mieście i przy okazji nie zrobi się zlotu. Jeśli chcielibyście coś takiego, zachęcam do komentowania poniżej.

Jeśli byście chcieli nam podziękować za naszą pracę w stworzeniu napisów w bardzo prosty i nic nie kosztujący sposób, zachęcamy do subskrybowania na YouTube naszego kanału, a także do odwiedzania naszego serwisu CarTests.pl. Możecie nas także wesprzeć na opłaty serwera i domen oraz skorzystać z naszego sklepu internetowego z koszulkami i gadżetami. Dziękujemy!

Źródło: TopGear.net.pl
Komentarze
Nowy komentarz

Musisz być zalogowany aby móc komentować.

Komentarze
04.08.2015 12:04
błąd wczytania avatara...
Dziękuję Wam za wsparcie i utwardzeniu by dążyć do stworzenia tego magazynu. Biorę się właśnie za projektowanie magazynu i działów. Chętnie wysłucham Waszych propozycji stałych działów, które powinny się znaleźć w każdym numerze
28.07.2015 19:33
błąd wczytania avatara...
Ja jestem userem od czasu przeniesienia się na tę stronę ze starej strony z domeną bodajże vgh. Z czasem przestałem być aktywny jeśli chodzi o pisanie, za to ciągle czytam newsy. Jestem fanatykiem motorsportu. Rajdy, wyścigi. Jeżdżę też w wirtualnych rajdach. Prowadzę też własny zespół w tychże rajdach. Co prawda nie pisałem nigdy do gazety, ale zawsze chciałem tego spróbować. Także jeśli chodzi o motorsport: WRC, F1, MotoGP, WTCC, niższe serie.. to z chęcią zgłaszam się do relacjonowania wydarzeń Oczywiście jestem też fanem motoryzacji ogólnie
28.07.2015 19:35
błąd wczytania avatara...
Daniel193t w odpowiedzi do Daniel193t
Ech. Słabo się zareklamowałem, bo wypowiedź mi wyszła totalnie chaotyczna. Myślałem, ze się da edytować Odruchowo najpierw klikam, potem czytam
04.08.2015 12:06
błąd wczytania avatara...
Cieszę się ktoś jeszcze pamięta TopGear.vgh.pl Jakiś czas temu pisaliśmy o motosporcie, lecz zaprzestaliśmy, gdy osoba za to odpowiedzialna opuściła nasze szeregi. Chętnie wznowie ten dział.
28.07.2015 18:28
błąd wczytania avatara...
Sam wchodzę po parę razy dziennie na stronę by popatrzeć czy nie napisano o jakimś nowym projekcie słynnej trójki. Sam piszę do paru gazet to mogę pomóc w kwestii artykułów i drobnego humoru.
28.07.2015 19:26
błąd wczytania avatara...
Michał Śniadek w odpowiedzi do Jaszy7
Jeśli chciałbyś pomóc w tworzeniu magazynu jak i głównego portalu, zapraszam do współpracy
28.07.2015 21:50
błąd wczytania avatara...
Jaszy7 w odpowiedzi do Michał Śniadek
Na jaki adres wysyłać informacje motoryzacyjne? Piszę od razu że będzie ich parę.
28.07.2015 22:19
błąd wczytania avatara...
Michał Śniadek w odpowiedzi do Jaszy7
Na redakcyjny redakcja[]cartests.pl lub bezpośrednio do mnie na michal.sniadek[]cartests.pl
28.07.2015 16:00
błąd wczytania avatara...
Od dawna obserwuje serwis i rzeczy które tu się dzieją, zrobiłeś kawał dobrej roboty. Sam dawno temu się angażowałem, ale pochłonęła mnie rzeczywistość. Serce się kraje jak się patrzy jak ta strona podupada. Twoje pomysły, szczególnie te z elektroniczną gazetą wydaja się dobre. Z chęcią zaangazuje się w kwestie finansowe, choćby z groszowym wsparciem, a zaszczytem byłby powrót do pisania małych newsów, czy jakiś pomocnych materiałów. Pozdrawiam i życzę najlepszego
28.07.2015 19:24
błąd wczytania avatara...
Zapraszam do współpracy przy CarTests.pl jak i magazynie
Komentarze facebook
Social
[userpanel]
Shoutbox